Jóga: Jóga és magas vérnyomás (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Jógázók Közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 7261 fő
  • Képek - 711 db
  • Videók - 249 db
  • Blogbejegyzések - 439 db
  • Fórumtémák - 65 db
  • Linkek - 452 db

Üdvözlettel,
B Klári
Jógázók Közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Jógázók Közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 7261 fő
  • Képek - 711 db
  • Videók - 249 db
  • Blogbejegyzések - 439 db
  • Fórumtémák - 65 db
  • Linkek - 452 db

Üdvözlettel,
B Klári
Jógázók Közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Jógázók Közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 7261 fő
  • Képek - 711 db
  • Videók - 249 db
  • Blogbejegyzések - 439 db
  • Fórumtémák - 65 db
  • Linkek - 452 db

Üdvözlettel,
B Klári
Jógázók Közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Jógázók Közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 7261 fő
  • Képek - 711 db
  • Videók - 249 db
  • Blogbejegyzések - 439 db
  • Fórumtémák - 65 db
  • Linkek - 452 db

Üdvözlettel,
B Klári
Jógázók Közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Jóga és magas vérnyomás

Ezt a témát B. Kata indította 8 éve

Kb. 3-4 évvel ezelőtt egy kötelező foglalkozás-egészségügyi vizsgálat alkalmával magas vérnyomást mért nálam az orvos. Akkor "fehér köpeny" effektusként fogtam ezt fel, de a következő évben megint magasat mért, aztán az otthon rendszeresen mért értékek úgyszintén magasak voltak. Homokba dugtam a fejem és abbahagytam a méricskélést, mert úgy gondoltam, majd elmúlik magától, de most év elején a kötelező vizsgálat során megint extra magas volt a vérnyomásom. Újból elkezdtem otthon is mérni, 171/101 volt a rekord. Másfél hónapja elszántam magam és elmentem a körzeti orvoshoz, aki egyből vérnyomáscsökkentőt írt fel. Voltam ultrahangon, ahol nézték a vesémet, voltam vérvételen, ahol a pajzsmirígyre mentek rá, de minden negatív volt. Úgy általában is a vér- és vizeletvizsgálat lelete tökéletes volt. Gyerekkorom óta rendszeresen sportolok, nem eszek mindent össze és úgy gondolom, a mai átlagemberhez képest egészségesebben élek, ámbár azt elismerem, hogy mindenen képes vagyok stresszelni. A tetejébe ülőmunkát végzek.

3 hónapja járok jógázni, de egyelőre még nem tudom, hogyan normalizálhatnám vele a vérnyomásomat. Olvastam cikkeket arról, hogy vannak ászanák, illetve légzőgyakorlatok a magas vérnyomás ellen, de nem tudom, próbálkozhatom-e egyedül vagy inkább kérjem egy oktató segítségét ebben? Esetleg egy természetgyógyászét?

Volt már valamelyikőtöknek ilyen problémája, ami megoldódott? Szeretném a gyógyszert letenni és normális vérnyomással élni.

Köszönök minden ötletet és tanácsot!

Hozzászólások eddig: 41

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

Yalsiz Ömer üzente 2 hónapja

A Dogu Medical Ltd. honlapján különböző gyógyászati segédeszközöket és Matracok át találhatnak .
Fedezze fel honlapunkat!
www.dogumedical.com

Kedvező ár és minőség

143118_4ed50654c192_s

79BA5E75-0936-437D-8693-DA3AF470EFA8.jpeg

Válasz

K. Bálint üzente 5 éve

Kedves jógások!

A kutatásom pont ezt a problémát célozza! Feltárni, hogy a testi rizikófaktorok mellett mi lehet még a kiváltó ok! Az ortodox, biomedikális szemlélet csak a testet kezeli. Ha a kutatásom elégé nyilvánosságra kerülne, akkor az orvostársadalom sokkal hatékonyabban felléphetne a magas vérnyomás ellen... ki tudja...lehet hogy egyszer eljutunk oda, hogy a háziorvos receptre írja fel a beutalót jóga órákra. Legalábbis én egy ilyen világban szeretnék élni.

Ja és még annyit, hogy a kérdőívet egyedül töltsd ki, mert ha mások figyelik amit írsz az ront a validitáson!

NAGYON SZÉPEN KÖSZÖNÖM MINDENKINEK A SEGÍTSÉGET!

https://docs.google.com/forms/d/1J2NzR6DScmAr2AszIOYDmczYpDGCJ2VIAn-6b7_UglE/viewform

Válasz

Jónás Judit üzente 5 éve

Kedves Orsi !
Megírnád, hogy mi ez a folyadék és hogyan lehet hozzájutni?
köszönettel bgyu7@freemail.hu

Válasz

Fekete István üzente 6 éve

Magas vérnyomásra a következő ászanákat ajánlom.

Shavasana (hullapóz)
További hatások:
• Visszaállítja a normális keringést
• Segít kifejteni a gyakorlatok jótékony hatását
• Megtanít relaxálni
• Lecsendesíti a tudatot

Paschimottanasana (fej-térdtartás)
További hatások:
• Javítja az immunrendszer működését
• Jótékonyan hat a nyirokrendszer működésére
• Fokozza a máj, a hasnyálmirigy, a csecsemőmirigy és a belek működését
• Segít a krónikus hasmenésen, serkentve a keringést a belekben
• Segít a cukorbetegségen
• Nyújtja a bokát, a lábat és a csípőt
Shashankasana (nyúl-testtartás)
További hatások:
• Nyújtja a gerincet, fokozza a hajlékonyságát
• Nyújtja a hátizmokat
• Fokozza az idegrendszer működését,
• Javítja a keringést
• Enyhíti a nyak, a vállak és a hát fájdalmait
• Gyógyítja a megfázást, az arcüregi problémákat és a krónikus mandulagyulladást
• Masszírozza a pajzsmirigyet, a mellékpajzsmirigyet
• Segít az álmatlanságon
• Segít a cukorbetegségen
• Hangulatjavító, jó depresszió ellen

Matsyasana (halpóz)
További hatások:
• nyújtja a csípőizmokat és a bordák közötti izmokat
• nyújtja és erősíti a hasizmokat és a nyakizmokat elől
• fokozza a hasi szervek működését
• nyújtja a torkot
• erősíti a felső háti izmokat és a hátsó nyakizmokat
• javítja a testtartást
• fokozza a pajzsmirigy működését
• terápiásan alkalmazzák: menstruációs panaszokra, kimerültségre, székrekedés esetén, légzőszervi, keringési betegségeknél, idegesség, feszültség levezetésére

Válasz

Már Mária üzente 6 éve

Inkább szakember mellet csináld a jogát és kérd a segítséget.Idő kell mig haszna lesz de inkább a joga mint gyógyszerek.Jó egészséget és sikert,ki tartást.

Válasz

B Klári üzente 6 éve

A jóga légzőgyakorlatok csak előnyére válnak annak, akinek magas a vérnyomása, persze ha jól csinálja.
Az egyre lassuló tudatos légzés lelassítja a vérnyomást. Műtétek előtt is használják.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 6 éve

Kedves Orsi !
Túlsúlyos is vagyok, a vérnyomásom is magas, még egy kis cukrom is van. Ha sikerül fogynom, tudom minden rendbe jön. Kérlek írd meg, hogy férjed mit használt ? szsandor42@t-online.hu emailen várom válaszod ! Előre is köszönöm !

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 6 éve

Kedves Orsi! Most találtam rá a leveledre, és kérném, hogy küld el a folyadék nevét és beszerezhetőségét, amivel a férjed lefogyott. Előre is köszönöm Erzsébet

Válasz

B. Kata üzente 7 éve

Kedves Fórumozók!

Köszönöm azt a sok hozzászólást a témához, amit az elmúlt hetekben írtatok! Bár nem jártam errefele régen, azért történt velem említésreméltó dolog. :-) Jelentem, kb. 1 hónapja már csak fél tablettát szedek a vérnyomáscsökkentőből és a vérnyomásom ezzel is tökéletesnek mondható! :-) Naponta reggel és este 10-10 percet csinálom az Anuloma Viloma nevű légzőgyakorlatot és icipicit változtattam a táplálkozásomon is az utóbbi fél évben, ami talán szintén segített (délig csak zöldséget, gyümölcsöt eszem). Persze a célom továbbra is az, hogy megszabaduljak a maradék fél tablettától is.

Üdvözöllek benneteket:

Kata

Válasz

Fekete István üzente 7 éve

Kedves Kata!
Én az Anuloma Vilomát, vagyis a váltott orrlyukú légzést ajánlom. Általában három hónap rendszeres gyakorlás után a vérnyomás normalizálódik. Nem árt mellette egy meditációs technikát is megtanulni. A meditáció akkor az igazi ha be tartjuk az erőszaknélküliség törvényét. Ha valaki ránk erőszakolja a tudatunkra az akaratát az nem meditáció. Mindkét technika megtanulása nagyon egyszerű, ha csak mint általában szokás nem akarjuk valami furcsa misztikumban burkolni.
Üdv: Fekete István

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu