Jóga: Jóga és magas vérnyomás (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Jógázók Közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 7246 fő
  • Képek - 711 db
  • Videók - 249 db
  • Blogbejegyzések - 437 db
  • Fórumtémák - 63 db
  • Linkek - 451 db

Üdvözlettel,
B Klári
Jógázók Közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Jógázók Közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 7246 fő
  • Képek - 711 db
  • Videók - 249 db
  • Blogbejegyzések - 437 db
  • Fórumtémák - 63 db
  • Linkek - 451 db

Üdvözlettel,
B Klári
Jógázók Közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Jógázók Közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 7246 fő
  • Képek - 711 db
  • Videók - 249 db
  • Blogbejegyzések - 437 db
  • Fórumtémák - 63 db
  • Linkek - 451 db

Üdvözlettel,
B Klári
Jógázók Közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Jógázók Közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 7246 fő
  • Képek - 711 db
  • Videók - 249 db
  • Blogbejegyzések - 437 db
  • Fórumtémák - 63 db
  • Linkek - 451 db

Üdvözlettel,
B Klári
Jógázók Közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Jóga és magas vérnyomás

Ezt a témát B. Kata indította 7 éve

Kb. 3-4 évvel ezelőtt egy kötelező foglalkozás-egészségügyi vizsgálat alkalmával magas vérnyomást mért nálam az orvos. Akkor "fehér köpeny" effektusként fogtam ezt fel, de a következő évben megint magasat mért, aztán az otthon rendszeresen mért értékek úgyszintén magasak voltak. Homokba dugtam a fejem és abbahagytam a méricskélést, mert úgy gondoltam, majd elmúlik magától, de most év elején a kötelező vizsgálat során megint extra magas volt a vérnyomásom. Újból elkezdtem otthon is mérni, 171/101 volt a rekord. Másfél hónapja elszántam magam és elmentem a körzeti orvoshoz, aki egyből vérnyomáscsökkentőt írt fel. Voltam ultrahangon, ahol nézték a vesémet, voltam vérvételen, ahol a pajzsmirígyre mentek rá, de minden negatív volt. Úgy általában is a vér- és vizeletvizsgálat lelete tökéletes volt. Gyerekkorom óta rendszeresen sportolok, nem eszek mindent össze és úgy gondolom, a mai átlagemberhez képest egészségesebben élek, ámbár azt elismerem, hogy mindenen képes vagyok stresszelni. A tetejébe ülőmunkát végzek.

3 hónapja járok jógázni, de egyelőre még nem tudom, hogyan normalizálhatnám vele a vérnyomásomat. Olvastam cikkeket arról, hogy vannak ászanák, illetve légzőgyakorlatok a magas vérnyomás ellen, de nem tudom, próbálkozhatom-e egyedül vagy inkább kérjem egy oktató segítségét ebben? Esetleg egy természetgyógyászét?

Volt már valamelyikőtöknek ilyen problémája, ami megoldódott? Szeretném a gyógyszert letenni és normális vérnyomással élni.

Köszönök minden ötletet és tanácsot!

Hozzászólások eddig: 40

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

K. Bálint üzente 4 éve

Kedves jógások!

A kutatásom pont ezt a problémát célozza! Feltárni, hogy a testi rizikófaktorok mellett mi lehet még a kiváltó ok! Az ortodox, biomedikális szemlélet csak a testet kezeli. Ha a kutatásom elégé nyilvánosságra kerülne, akkor az orvostársadalom sokkal hatékonyabban felléphetne a magas vérnyomás ellen... ki tudja...lehet hogy egyszer eljutunk oda, hogy a háziorvos receptre írja fel a beutalót jóga órákra. Legalábbis én egy ilyen világban szeretnék élni.

Ja és még annyit, hogy a kérdőívet egyedül töltsd ki, mert ha mások figyelik amit írsz az ront a validitáson!

NAGYON SZÉPEN KÖSZÖNÖM MINDENKINEK A SEGÍTSÉGET!

https://docs.google.com/forms/d/1J2NzR6DScmAr2AszIOYDmczYpDGCJ2VIAn-6b7_UglE/viewform

Válasz

Jónás Judit üzente 4 éve

Kedves Orsi !
Megírnád, hogy mi ez a folyadék és hogyan lehet hozzájutni?
köszönettel bgyu7@freemail.hu

Válasz

Fekete István üzente 5 éve

Magas vérnyomásra a következő ászanákat ajánlom.

Shavasana (hullapóz)
További hatások:
• Visszaállítja a normális keringést
• Segít kifejteni a gyakorlatok jótékony hatását
• Megtanít relaxálni
• Lecsendesíti a tudatot

Paschimottanasana (fej-térdtartás)
További hatások:
• Javítja az immunrendszer működését
• Jótékonyan hat a nyirokrendszer működésére
• Fokozza a máj, a hasnyálmirigy, a csecsemőmirigy és a belek működését
• Segít a krónikus hasmenésen, serkentve a keringést a belekben
• Segít a cukorbetegségen
• Nyújtja a bokát, a lábat és a csípőt
Shashankasana (nyúl-testtartás)
További hatások:
• Nyújtja a gerincet, fokozza a hajlékonyságát
• Nyújtja a hátizmokat
• Fokozza az idegrendszer működését,
• Javítja a keringést
• Enyhíti a nyak, a vállak és a hát fájdalmait
• Gyógyítja a megfázást, az arcüregi problémákat és a krónikus mandulagyulladást
• Masszírozza a pajzsmirigyet, a mellékpajzsmirigyet
• Segít az álmatlanságon
• Segít a cukorbetegségen
• Hangulatjavító, jó depresszió ellen

Matsyasana (halpóz)
További hatások:
• nyújtja a csípőizmokat és a bordák közötti izmokat
• nyújtja és erősíti a hasizmokat és a nyakizmokat elől
• fokozza a hasi szervek működését
• nyújtja a torkot
• erősíti a felső háti izmokat és a hátsó nyakizmokat
• javítja a testtartást
• fokozza a pajzsmirigy működését
• terápiásan alkalmazzák: menstruációs panaszokra, kimerültségre, székrekedés esetén, légzőszervi, keringési betegségeknél, idegesség, feszültség levezetésére

Válasz

Már Mária üzente 5 éve

Inkább szakember mellet csináld a jogát és kérd a segítséget.Idő kell mig haszna lesz de inkább a joga mint gyógyszerek.Jó egészséget és sikert,ki tartást.

Válasz

B Klári üzente 5 éve

A jóga légzőgyakorlatok csak előnyére válnak annak, akinek magas a vérnyomása, persze ha jól csinálja.
Az egyre lassuló tudatos légzés lelassítja a vérnyomást. Műtétek előtt is használják.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 5 éve

Kedves Orsi !
Túlsúlyos is vagyok, a vérnyomásom is magas, még egy kis cukrom is van. Ha sikerül fogynom, tudom minden rendbe jön. Kérlek írd meg, hogy férjed mit használt ? szsandor42@t-online.hu emailen várom válaszod ! Előre is köszönöm !

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 5 éve

Kedves Orsi! Most találtam rá a leveledre, és kérném, hogy küld el a folyadék nevét és beszerezhetőségét, amivel a férjed lefogyott. Előre is köszönöm Erzsébet

Válasz

B. Kata üzente 6 éve

Kedves Fórumozók!

Köszönöm azt a sok hozzászólást a témához, amit az elmúlt hetekben írtatok! Bár nem jártam errefele régen, azért történt velem említésreméltó dolog. :-) Jelentem, kb. 1 hónapja már csak fél tablettát szedek a vérnyomáscsökkentőből és a vérnyomásom ezzel is tökéletesnek mondható! :-) Naponta reggel és este 10-10 percet csinálom az Anuloma Viloma nevű légzőgyakorlatot és icipicit változtattam a táplálkozásomon is az utóbbi fél évben, ami talán szintén segített (délig csak zöldséget, gyümölcsöt eszem). Persze a célom továbbra is az, hogy megszabaduljak a maradék fél tablettától is.

Üdvözöllek benneteket:

Kata

Válasz

Fekete István üzente 6 éve

Kedves Kata!
Én az Anuloma Vilomát, vagyis a váltott orrlyukú légzést ajánlom. Általában három hónap rendszeres gyakorlás után a vérnyomás normalizálódik. Nem árt mellette egy meditációs technikát is megtanulni. A meditáció akkor az igazi ha be tartjuk az erőszaknélküliség törvényét. Ha valaki ránk erőszakolja a tudatunkra az akaratát az nem meditáció. Mindkét technika megtanulása nagyon egyszerű, ha csak mint általában szokás nem akarjuk valami furcsa misztikumban burkolni.
Üdv: Fekete István

Válasz

Kovács Zsuzsanna üzente 6 éve

Kedves Katalin!

Engedd meg hogy megjegyezzem, a meg-nem-bocsátás nem igazán hat jól a vérnyomásra. A jóga egyik fontos eleme, alapja a megbocsátás (önmagunknak is) és elengedés. Szerintem nem maradtál le semmiről, mindig vannak új lehetőségek, csak meg kell találni.
A légzőgyakorlatok helyes elsajátításához nem szükséges orvos, csak egy képzett, jártas jógaoktató. Csak úgy, otthon pl. könyvből tényleg nem jó gyakorolni. Mindamellett Dr. Hovanecz Anikót én is tudom ajánlani, mivel személyesen is ismerem. Ha egy orvosban jobban bízol, fordulj hozzá bizalommal.

Üdv.
Kovács Zsuzsi

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu