Szeretettel köszöntelek a Jógázók Közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
        Üdvözlettel,
B Klári
Jógázók Közössége vezetője      
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Jógázók Közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
        Üdvözlettel,
B Klári
Jógázók Közössége vezetője      
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Jógázók Közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
        Üdvözlettel,
B Klári
Jógázók Közössége vezetője      
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Jógázók Közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
        Üdvözlettel,
B Klári
Jógázók Közössége vezetője      
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Dzsjotis – A Fény Tudománya
 
    A csillagjóslás szanszkrit kifejezése a dzsjotis szó szerint fényről
 való tudást, finom mennyei testet, a Fény Bölcsességét jelenti. A 
dzsjotis utal a víz és a teremtés földi analógiáira és a csillagokkal való kapcsolatra is. Ez a szó jelöli a fény hatását minden földi dologra és eseményre.
 Több nagy risi – a Dzsjotis Shastra (Fény Tudománya) hűséges követője –
 járult hozzá az utókorra hagyott szent tudomány alapjainak lerakásához 
(Bhrigu, Jaimini, Satyacharya, Narada, Garga, Parashara, Kalyana Verma, 
Mantreshwara, Kalidasa, Shakuntala és Vikrama-Urvashi).
    Az 
ókorban szigorú erkölcsi kódex szabályozta a Fény Tudományával, az 
asztrológiával foglalkozó tanítványok fizikai, lelki, mentális és 
spirituális tisztaságát. A guru csak az arra méltó tanítvánnyal 
ismertette meg a Fény legnagyobb titkait. Varamihira szerint a 
tanítványnak a következő képességekkel és tulajdonságokkal kell 
rendelkeznie:
 Fizikai jellemzői, testi, szervi funkciói jól 
tükrözzék az ember belső természetét. Teljesen egészséges legyen a 
tanonc, ápolt, mennyeien tiszta és lenyűgöző hanggal bírjon. 
 
Erkölcsi pallérozottság jellemezze, legyen őszinte, kedves, sóvárgástól 
és ellenérzésektől mentes, tisztaszívű, más kritizálására nem hajlamos.
 Viselkedése legyen mindig méltóságteljes; megfelelően, okosan fejezze 
ki magát, ne félemlítse meg a társait, és legyen tisztában a társadalmi 
normákkal és a történelmi körülményekkel. 
 Bizonyítsa jártasságát az
 asztrológiában, ismerje annak három ágát (Ganita, Samhita, Hora), 
tanulmányozza az öt siddhanta (matematikai értekezések) tudományát. 
Matematikai jártasságának tartalmaznia kell az időről, a manvantarákról,
 a nagy kozmikus ciklusokról, az állatövről való ismereteket, azok szám-
 és betűkódjait. 
 A tanulónak tisztában kell lennie az asztrológia 
ágaival, a bolygók kedvező, ártó vagy semleges hatásaival, amikhez 
igazítania kell a vallásos szertartásokat, rituálékat, amelyek segítenek
 semlegesíteni a természeti és kozmikus csapásokat. 
 Az 
asztrológussal szemben elvárás, hogy minden esetben képesnek kell lennie
 a feltett kérdések megválaszolására. Minden tevékenységével, szóbeli 
megnyilvánulásával és életmódjával meg kell őriznie a Fény Tudományának,
 az asztrológiának a hitelét, és a csak vele megosztott fénykódok 
értelmezési módjait.   
    A dzsjotis legfontosabb hite szerint az 
emberi lény nem egy elszigetelt entitás, hanem a múlthoz és a jövőhöz – 
tett-, érzés-, akarat- és gondolat-csírákon keresztül – ezer fényszállal
 kapcsolódó teremtmény. A Dzsjotis Shastra nagyon erősen hisz a Karma 
elméletben és a Punar Janam, azaz a reinkarnáció létében. Bármi, amit 
egy emberi lény megvalósít a jelenlegi életében, az az előző életbeli 
tetteinek az eredménye. Varamihira a Brihata Jatakában így ír erről:„Egy
 személy jó vagy rossz tettei mindig hatással lesznek jövőbeli 
születéseire.”
    A karma tan hívői negatív karma gyümölcseként 
látják a betegséget, melyben az előző életek negatív cselekvésbeli, 
viselkedésbeli, érzelmi, hitbeli és gondolkodásbeli mintái fájdalomként 
öltenek testet. Ez a fájdalom megtisztít, törli a karmát, felemel, mert a
 betegség a harmóniába kerülés szenvedésen keresztüli módja.
 
 
                         Ájurvédikus asztrológia
 
    Minden nagy ősi civilizáció középpontjában állt az asztrológia 
tudománya, amely pontosan megjelenítette azokat az összekötő szálakat, 
amelyek a földi eseményeket és a csillagokból áradó kozmikus hatásokat 
összekapcsolták. India, Kína, Egyiptom, Babilon, a maják és az inkák 
lelki-szellemi-spirituális kultúrájának alapja volt a Fény Tudományának 
ismerete és a mindennapi élet valamennyi területén való használata. A 
komplex asztrológiai és matematikai tudás alapján hozhatták létre az égi
 erők mozgásának és hatásainak tanulmányozása során a szent időnek 
keretet adó naptárakat, amelyek megszervezték (és megszentelték, ünnepé 
tették) az emberi élet hétköznapi cselekedeteit. Az európai ősi kultúrák
 (görögök, rómaiak, kelták, németek) is felismerték az emberi közösség 
szakrális jellegét az univerzumban, és kutatták az emberi szervezetekkel
 energetikai szimbiózisban élő égitestek, bolygók, csillagok szervekre, 
szövetekre, lélekre, valamint tudatra gyakorolt hatását és betegségekre 
hajlamosító befolyását.  
    A keleti és a nyugati hagyományos 
orvoslás is rendelkezett a gyógyító elméletnek és gyakorlatnak megfelelő
 asztrológiai ismeretekkel. A hagyományos kínai orvoslás alapzata a I 
Ching és a kínai asztrológia, míg az indiai ájurvédikus gyógyászaté a 
védikus asztrológia. A hagyományos európai orvoslás a görögök által 
megalapozott nyugati asztrológiai hagyományra épült, amely általában 
része volt a pogány hagyományoknak is. 
    A modern medicina atyja, 
Hippokratész megjegyezte egyszer: az orvosnak a csillagjóslásra 
vonatkozó ismeretek hiányában nincs joga ahhoz, hogy gyógyítónak tartsa 
magát. 
 A gyógyító művészet során fel kell tárni a betegség 
valamennyi égi (kozmikus, külső hatások által előidézett, lelki és 
mentális) és földi (testi, biokémiai, táplálkozásbeli, életmódbeli) 
okát.
 Késmárki László:Ájurvédikus asztrológia és marmapunktúra 
 Ankh Kiadó 2012.
| 
 | 
 | 
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!